Hur ser försäljningsstatistiken ut i Ert företag?
Säljutveckling – Företagsanpassad
Vi väljer att prata om säljutveckling av den enkla anledningen att de flesta företag idag har många duktiga säljare med hög kompetens, men ändå uteblir det riktiga toppresultaten.
Alla människor kan ställa frågor, och dom kan argumentera på ett eller annat sätt!
Men få behärskar konsten att göra det på rätt sätt.
Under den här utbildningen arbetar vi mycket i diskussionsform för att gemensamt komma fram till vad som är bäst för just er organisation.
Vilka frågor bör man ställa? Vilka argument kan komma att bli avgörande?
Vi lägger även stor vikt på hur vi talar och agerar, och hur vi presenterar våra produkter och tjänster.
Naturligtvis hittar vi ett schema som passar er, men det vi rekommenderar och har genomfört med framgång är följande upplägg:
Säljutvecklingen pågår under 4 halvdagar med följande innehåll:
Etapp 1: Målplanering, Människan bakom kunden, Övergripande syn på säljsamtalet.
Etapp 2: Frågeteknik och Behovsutveckling
Etapp 3: Argumentationsteknik, Invändningsbehandling och Avslutsteknik
Etapp 4: Inledning, Presentationsteknik
Innan Etapp 1 genomför vi gemensamt en förstudie enligt överenskommelse och sätter upp mål för säljutbildningen. Efter genomförd utbildning genomför vi en återkoppling för att se över ett eventuellt behov av uppföljning och vidare coachning.